fredag 29 mars 2013

Drömmen om eget


Har länge känt mig driven att ha något eget men inte riktigt bestämt mig för vad jag ska syssla med. Funderat fram och tillbaka och har under tiden skissat fram en logga, viljan att göra detta är stark och gör det svårt att låta bli.

Sömnad är ju ett ämne som ligger mig närmast och som skulle vara lättast att syssla med. Arbetar idag inom det omdebatterade vårdyrket som blir allt tyngre och med en regering som vill höja pensionsåldern är det omöjligt att jobba kvar utan att sluta som fattig förtidspensionär. Dessutom börjar det kännas av alltmer att vi ha en blå regering, att vara anställd är inte längre fördelaktigt i dagens samhälle.

Har en tanke om att börja sälja tyger och sybehör under året, till en början från min blogg . Börjar i mindre mängd för att prova mig fram. Men frågan är vilka tyger vill ni ha?

Ha en glad påsk.




3 kommentarer:

  1. Vilken roligt ide'! Jag jobbar själv inom vården så jag vet hur tufft det är emellanåt, förstår om du vill prova något annat istället.
    När det gäller tyger så skulle i alla fall jag vilja se fler butiker som har snygga vuxentyger, både jersey och vanliga tyger. Som det är idag så är det ju många som satsar på barntyger, troligen för att det är mer populärt att sy till barn.
    Lycka till!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns väldigt mycket fina barntyger och går lätt att sy men jag har passerat tiden med småbarn så jag saknar också fina vuxenkläder, ovanliga som man inte hittar överallt.

      Radera
  2. Håller med om att vuxentyger finns det mindre av och för egen del har jag börjat sy underkläder och det är inte så många som säljer tyger och tillbehör till detta.

    SvaraRadera