lördag 10 augusti 2013

Nya kunskaper.


Precis kommit hem från en ny kursvecka i  tygtryck denna gången har jag lärt mig rapportering. En intensiv vecka med massa kreativitet, inspiration, massa god mat, härliga människor och  fin miljö. Jag kan verkligen rekommendera  Hellidens folkhögskola.

När jag ser över vad jag gjort denna gången mot förra så är det tyger som är mer användbart så ja jag har väl lärt mig något av årets kurser. Nu har jag dessutom med mig material hem så nu ska det väl bli lite tryckt hemma med. Jag söker efter en textilateljè i Göteborg så är det någon som känner till det så skriv gärna en rad. Söker framförallt för att ha till tillgång till belysningsbord, vask och att träffa andra, att sambeställa mm.

Tog fram två olika motiv med träd i siluett och köpte ett linnetyg i skolans bod. Tryckte det ena motivet under veckan och det blev så här.





Två linnen med tryck



Ett motiv med hjärtan för att öva på momenten med rapportering



Vit pärlemor på vit trikå



Våran lärare under veckan



Här är en del av alla fina saker som blev gjorda under veckan av alla 12 deltagare.



4 kommentarer:

  1. Hej Camilla,
    Kul att ha hittat hit! Wow! Vilka fina tryck!!

    Ser att vi sitter i samma båt liksom... även jag skulle vilja hitta något ställe, men i Södertäljetrakten, där jag skulle kunna hyra in mej, för byte av motiv på de två enda ramar jag har. Man blir liksom biten av detta med screentryck!!

    /Pia (lopplisa)

    SvaraRadera
  2. Man blir ja.. och särskilt när man syr det är ju så mycket möjligheter som öppnar sig. Det fanns en deltagare från Stockholm som delade en plats just för att belysa och byta motiv men jag kommer inte ihåg vad det hette tyvärr.Man kanske kunde börja med en facebookgrupp för det lär det nog inte finnas, inte specifikt screentryck i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga tyger du har gjort! Gillar verkligen "trädtyget" och det vita med pärlemor hjärtan på.

    SvaraRadera