söndag 23 mars 2014

Färgglad top




Idag har det varit en härlig och solig lördag som har spenderats fullt upptagen med att skapa.


Hittade några bitar av viskosjersey från Stoff och stil och ett enkelt mönster som jag ritat själv med hjälp av ett skjortmönster. Jag  har sytt det i voila med, Fick göra några ändringar som alltid. Bland annat halsringning och minska in på bredden. Bara fållningen kvar som ska  fixas. Passformen är bra  men det är  märkligt att  allting ser mycket snyggare ut på provdockan.

En titt i garderoben räckte för att komma i gång. För även om jag både köper och syr kläder ibland och garderoben fylls på så tycker jag ändå  inte  att jag har det där lilla extra när man ska göra något särskilt. Gjorde en inventering i den välfyllda tyglådan och  lade bara tillbaka några få  bitar, kanske blir man mer effektiv  då  när man inte får huvudet fyllt av idèer samtidigt.


2 kommentarer: