tisdag 3 juli 2012

Sommarblus i voila.


Mitt i alla pågående projekt och idèer man har så handlade jag ännu mer tyg på Stoff och stils tygrea. Bland annat denna voila som är somrigt tunn. Mönstret tog jag av ett skjortmönster och har sedan ändrat lite, gjorde till denna modellen en djup urringning med volang och spets även denna från sos. Skjortmönstret kommer från denna boken. Top från Cassels och halsband från OXXO design.







Även ändrat 2 behåar, samma som jag gjorde sist. Strykbrädan som hängt med sen 70-talet sen mamma köpte den har varit i behov av nya kläder ett bra tag men det är inte alltid verktygen fungerar som man vill. så det får vänta.




5 kommentarer:

  1. Det blev en riktigt fin blus.

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha fått både lust och inspiration tillbaka nu. Verkligen söt blus du gjort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är semestern här och inga tider att passa nu syr jag så skjorta står rätt ut.

      Radera
  3. Ååå superfint med den volangen i halsringningen.

    SvaraRadera