tisdag 1 januari 2013

En sytoks summering.


Jul och Nyår är över och nu väntar ett nytt spännande år och när man tänker tillbaka känns det som att året som varit inte har bjudit på något speciellt, det har istället varit fyllt med trötthet och stagnation på många områden. Men när man summerar och tittar tillbaka i bloggen så kan man i alla fall inte säga att det inte har hänt något. Från att under en längre tid funderat på att börja sy igen  och fram till nu kan man sammanfatta att detta året inspirerat till  en hel del kreativitet. Det största som hänt är att jag köpt till två nya maskiner samt min provdocka som underlättat mycket i arbetet. I början av December var jag på min första marknad  och i år blir det fler.


Det började med heminredning i New England stil och lagom till jul blev den här pläden klar. Kuddtyget är från Sos och pälsen är köpt på symässan.



En veckas vår semester blev det då jag tokhandlade på tygaffären som resulterade i en rödblommig sommarklänning och hittade nya syintresserade på nätet. Sydde BH med hjälp av Malin i hennes sew along tillsammans med mååånga andra i Sverige. Veckan förde också med sig några sommarklänningarr och en röd tunika även den i tyg från Sos





Vårsolen  kom och och inspirerade till nya köksgardiner.




Kalsonger till sonen blev det och strykbrädan fick sig ett riktigt lyft med nytt tyg..



Var på modevisning hos Italienska modetyger och inhandlade trikåtyg till top. Provade nya  maskinen och sydde kanterna med svart täcksöm.



Semestern kom och det blev finklänning till dottern i tyg från Sos och en bondromantisk kjol  i tyg från danska Container köpt hos tygaffären.




Sommarblus till mig själv i tyg från Sos.





Väska med hjälp av Karinottilias sew along. 




En riktig syplats ordnades.






En byrå handlades på blocket och målades om med inspiration från Chilli.





Småbarnsföräldrarnas inspiration från Fb smittade av sig och det handlades en del barntyger. Det blev en munkjacka till att mysa inne i och en herrans massa trikåmössor. Ritade en egen logga och beställde egna märken att sätta i mössorna.






Hösten kom och det syddes två nattlinnen.



I sista stund innan sommaren tog slut blev det ett par sommarkorta byxor i grönt pepitarutigt bomulls-
stretch  från Skroten i Kinna.




Jag var tvungen att stilla min nyfikenhet för att trycka eget tyg på spoonflower.



Nästan stickat klart min sjal i entrelac



Två velortunikor lagom till jul Tyg som inhandlades på sy och kreativitetsmässan på Kviberg i Göteborg






Sytt Iphonefodral och öppnat butik på Epla.


Exprimenterat och lagt linnetyg i klorin för att efterlikna amerikanska märken som man ofta ser på märkeskläder idag. En del av tyget fick bli Iphonefodral  resten märken Sprättade ett par gamla goa jeans och sydde nya i brun stretchtwill från Sos.




Stickade  disktrasor i bomullsgarn.



Mycket har blivit gjort , och det har varit  lite av varje Kanske skulle 2013 ha lite mer  fokus, med inriktning på en nisch.. Något jag saknar är bloggar om mer arbetade finkläder. Har bokat tid för en färg och stilanalys, vill bli bättre på att se vilka färger och modeller som passar just mig. I mitt arbete måste man vara praktiskt klädd, vilket jag tycker är riktigt trist ibland. Att piffa till sig lite extra på lediga dagar kanske är ett bra sätt att skapa ett lyft i den grå vardagen



Tack till alla  läsare, kunder och nya människor jag mött med samma intresse, både på facebook och i verkligheten  ni har inspirerat mig. Ser fram emot ett spännande och utvecklande 2013 tillsammans med er.








8 kommentarer:

  1. Vad många fina saker du har gjort under året! Jag kommer att ha koll på dig även nästa år ;-) och då kanske du hänger på min tros sew along. Vi kanske skulle ha en sew along med kavajsömnad eller kappsömnad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa gärna. Är i behov av ett riktigt bra trosmönster, går ju alltid åt. Har faktiskt funderat på att sy kappa några gånger men tiden räcker ju aldrig till till allt man vill göra. Bunkrade upp med ett lager underklädestyger här innan jul för att sy julkappar till döttrarna men tiden blev för knapp så jag kommer besöka dig ganska flitigt nu framöver och bh sewalongen.

      Har förresten ritat en egen swap men deltar bara i bakgrunden, bäst så så jag hinner med.

      Radera
  2. Ååh vad mycket du hunnit under året. Kan man få se din swap? Det är så kul att se hur olika människor kombinerar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den finns inte ute ännu men kanske kommer.

      Radera
  3. Vilket syår! Fantastiskt mycket fint!

    SvaraRadera
  4. Oj vilken massa fina saker du gjort i år! Mycket inspirerande och hoppas 2013 blir minst lika bra!

    SvaraRadera
  5. Den stickade sjalen ser jättefin ut! Härligt med färgerna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helene. Alla tror det är olika nystan medn det är ett flerfärgat garn som har fördelat sig så fint.

      Radera