tisdag 15 januari 2013

Ny stil

Ja nu är det nytt år och det känns som att det är dags att förnya sig ordentligt på många sätt. Igår var jag på en färg och stilanalys som tog hela åtta timmar inklusive lunch. Man kan tro vi var flera där men det var bara jag. Jag har gått och väntat på detta som ett förväntansfullt barn inför julafton.

 Men så var det äntligen dags, började med en färganalys där jag fick sitta i dagsljuslampor och först ta fram undertonen som är varm eller kall  Man såg tydligt hur ansiktets konturer och ögon trädde fram mer när man lade skarpa  färger intill ansiktet . Efter det blev jag sminkad, i helt andra färger än vad jag är van vid. När jag åkte dit var jag fast besluten om att jag var en "höst" men insåg att så var det nog inte. Man blir väl alltid  lite tveksam men faktum är att många av färgerna jag ska ha bar jag för många år sedan då jag stickade en angorakofta i kornblått,  sydde en kappa i cerise, linne i ljusgult och ljusrosa så ju mer jag tänker efter så är det nog rätt. Min palett är "Vinter" som består av isiga kalla färger.

Efter lunch var det dags att göra stilanalysen Vi gick igenom kroppen från topp till tå och jag får allt nedskrivet i efterhand. Vi gick igenom allt från urringningar, bysthöjd, kjollängder, mönster, tygkvalitè  och passande modeller Jag hade med mig kläder från min garderob och även där fanns mycket av vinterpalettens färger.


Moncler jacka

5 kommentarer:

  1. Det låter som du har haft en rolig dag!

    SvaraRadera
  2. Vad spännande det låter! Kul att få veta vad som egentligen passar på ens kropp, både färger och modeller. Ibland kan jag tycka att det är lite svårt att få till det, kanske skulle prova något som detta nångång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan varmt rekommendera detta. Helt plötsligt blir det enkelt att hitta plagg som passar både modell och färg.

      Radera
  3. Oj vad kul, skulle nog också behöva en sådan analys. Det känns som om jag inte har en aning om vad jag passar i och inte...

    SvaraRadera