torsdag 9 augusti 2012

Kallingar med klöver!



Nu har jag sneglat och klappat mina klövertyger en tid så ikväll var det dags. Slaktade ett par av sonens gamla kalsonger i går som länge legat och väntat och klippte till och så här blev de. Är inte riktigt nöjd med sömmarna kanske är dags för att göra service eller komplettea med en nyare maskin. Jag tycker ju fortfarande den är så fin min Husqvarna Prisma 975 men när man börjar räkna efter så har den ju några år på nacken. Har börjat fundera lite och när man gör det brukar det ju alltid sluta med att man köper..

Nästa par blir omvända färger,namn lapp, svart resår och förhoppningsvis snyggare sömmar.



2 kommentarer:

  1. du är verkligen jätteduktig på att sy! jag gillar oxå det där klövertyget, skön retrokänsla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad skoj att du tycker det. Och vet du vad? Jag har beställt 2 nya maskiner..väntar som bara den.

      Radera